Pages

Tuesday 27 March 2012

Adakah Nenek Mempunyai Saka??? ~

***
Ni cerita terakhir untuk malam ni ya..pasal Saka ni aku tak nak ulas banyak lah sebab benda yang ni aku kurang percaya sikit..apa-apa pun korang baca lah dan selamat membaca dan selamat malam ..Baca boleh percaya jangan sesekali..~
***
------Original Message------
From: insyirah shahrul zulkarnain
To: Aida 019
Subject: Adakah Nenek Mempunyai Saka???
Sent: Mar 27, 2012 10:45 PM

Assalamualaikum KC,

Nama saya Syida. Umur saya 18 tahun. Saya ingin menceritakan
pengalaman ngeri tentang nyai saya. Setahun yang lalu bapa membawa
nyai tinggal bersama kami. Nyai tidur sebilik dengan kakak dan saya.
Ibu memberitahu saya bahawa nyai pernah menyihir ibu kerana perasaan
dengki. Nyai benci dengan ibu sehingga dia menyihir ibu dan membuat
hidupnya merana. Bukan itu sahaja, saya juga dapat tahu bahawa nyai
mempunyai SAKA. Saya tak tahu kalau nyai masih menyimpan sakanya itu,
tetapi setiap malam kalau saya masuk bilik ingin tidur, tepat pada 12
malam, nyai akan tidur di depan pintu, lalu dia akan membuat bising.
Dia kata dia selalu PANAS, dan kemudian dia menangis.

Dia juga akan melafazkan perkataan yang sukar untuk difahami. Katil
saya berdekatan dengan tingkap yang harus dibuka kerana bilik tu bau
busuk sekali. Entahlah kalau nyai yang bau busuk, ataupun bilik saya
memang busuk. Tapi nyai saya akan selalu bangun dari katilnya dan
duduk menghadap tingkap itu lalu mengatakan perkataan yang sukar untuk
difahami. Kakak saya pernah bermimpi, bahawa nyai dan seekor kucing
hitam duduk di atas tingkap itu lalu memandangnya dengan pandangan
yang amat menakutkan. Nyai juga gemar mengulas jari kaki saya dan
ketawa sendiri.

Ibu saya pun selalu memarahi nyai saya, tapi nyai saya tak mahu
mengaku. Saya tak tahu nak buat apa. Perkara ini sudah lama
berlarutan. Apa yang harus saya lakukan? Apa nyai saya masih menyimpan
sakanya itu dan ingin memberinya pada saya? Saya sudah bertemu dengan
seorang pakar, tetapi sukar untuk dia semah rumah saya kerana bapa
saya tidak percaya dengan perkara karut ni. Maklumlah, dia sayang
dengan ibunya.

Terima kasih dan selamat malam...

1 comment:

  1. bab saka ni aku pun kurang percaya.tp tengok pengalaman die mmg ngeri.

    ReplyDelete