Pages

Wednesday, 28 March 2012

Banglo Di Melaka ~

***
Banglo di melaka ni memang seram-seram ke? Aku dah banyak mendengar tentang cite macam ni..aku tak pernah pulak dapat pengalaman jumpa pocong. Pocong ni bukan fav hantu aku .. ~
***
------Original Message------
From: insyirah shahrul zulkarnain
To: Aida 019
Subject: Pengalaman Di Melaka
Sent: Mar 27, 2012 10:56 PM

selamat malam..

Nama saya Mai. Saya ingin menceritakan pengalaman saya ketika saya
berada di Melaka bersama keluarga pada tahun 2010. Saya tinggal di
sebuah banglo di ****** selama tiga hari. Dipendekkan cerita, adik
saya membuang sampah selepas habis sahaja waktu Maghrib di luar banglo
itu. Tiba-tiba saja dia bergegas masuk dalam keadaan ketakutan. Lalu
saya bertanya kepada adik saya "Kenapa kau lari kelam-kabut? Ada
apa-apa ke?" Adik yang termengah-mengah menjawab "Kak! Saya melihat
satu lembaga yang berbentuk seperti gula-gula (pochong)". Kami
sekeluarga keluar dari banglo untuk melihat, tapi tiada apa-apa pun.
Tapi, di tengah malamnya semakin teruk keadaan di banglo.

Bila semua keluarga saya lena tidur, saya seorang saja yang belum
tidur. Ketika saya berada di tingkat atas, saya mendengar di bawah ada
seperti satu keluarga lain yang sedang berbual-bual dan ketawa-ketawa.
Setahu saya keluarga saya semua sudah tidur di bilik masing2. Semakin
lama semakin kuat mereka berbual. Saya terus mengejutkan suami saya
yang sedang lena tidur untuk mendengar apa yang saya dengar itu benar
atau tidak. Suami saya pun mendengar apa yang saya dengar. Suami saya
beranikan diri untuk menjenguk ke bawah tetapi tiada siapa2 pun di
bawah tetapi masih ada suara orang berbual. Suami saya masuk ke bilik
kembali dan tidur.

Keesokkan harinya, kami memanggil pemilik banglo tersebut dan keluar
dari situ kerana tidak tahan dengan apa yang berlaku di banglo itu.
Pemilik banglo itu pernah berkata bahawa ia memang berpuaka.

p/s: banglo kat mana tu dia tidak cerita? admin pun tinggal melaka
juga mana tahu admin pernah tahu ke..

4 comments:

  1. Bangl0 kepala apak k0.mak k0 fucking dgan bangla.bngl0 pulak k0 ckp

    ReplyDelete
  2. Bahasa jiwa bangsa

    ReplyDelete