Pages

Wednesday 28 March 2012

Betul tu bukan aku! ~

***
Aku ade pengalaman yg seram dan pelik ni.. Korang pernah tak dengar yang kawan-kawan korang pernah nampak korang kat tempat lain sedangkan sebenarnya korang kat tempat lain??? Tu lah yang pernah terjadi kat aku baru-baru ni.


Masa tu aku tengah sedap dok tengok tv kat dalam bilik aku tetibe handphone aku berbunyi.. Aku pun tengok lah screen handphone tu, aku tengok kawan aku yg dari KL yang call aku pun angkat lah.

"Hello.."
"Wei noi, ko turun KL tak bagitau aku pun kan,sampai hati ko kan", kata kawan aku, Lissa. Aku sempat garu kepala 2,3 kali masa tu.
" Beb, aku rase ko tgk salah orang lah sbb sekarang aku kat JB lah. Bulan ni aku belum pergi sana lagi", aku menerangkan hal sebenar kepada lissa.
" Eh tak mungkin lah. Aku kenal ko lah noi. Tu memang ko.aku nampak ko masuk toilet kat ***** ( nama shopping mall ni aku tak dpt nyatakan ).". Aku dah start binggung dah ni. Aduhh suare kawan aku ni mcm betul-betul lah pulak.
" Kalau ko tak caye ko pegi tanya rose,die pun nampak ko", sampai macam tu sekali die bgtau aku. Setelah mematikan panggilan aku pun masuk tido dan fikir.

Ni bukan kali pertama kawan-kawan aku kena. Yang kedua pulak kakak aku pernah nampak aku kat perhentian bas berdekatan rumahnya!!! Mana mungkin sebab rumah aku dan rumah die memang jauh. Naik taxi pun kena bayar RM16..lagipun masa tu aku tgh sibuk bekerja.tak logik bila fikir tetapi mereka semua sanggup bersumpah yg dieorang ni betul-betul nampak aku tapi tak tegur ketika itu sebab dieorg ni cakap aku punya muka macam ada masalah..


Pelik bukan??? Aku tak mungkin tak tegur sesiapa yang aku kenal!! Kisah ketiga pulak ni kawan aku juga yang kena, nama die Aini. Si Aini ni tengah tunggu bas kat bus stop. Die balik keja memang lewat sehingga jam 10 malam. Malam tu die cakap die nampak aku jalan kaki kat sekitar kawasan tempat die tunggu bas tu!!! Aku takkan jalan kaki sorang-sorang lah lagi-lagi dah malam macam tu kan. Gila betul kan!!!! Hari tu aku memang tido awal sebab aku keletihan. Tak mungkin aku merayau kat situ kan. Pehhh aku dengar pun dah pelik plus blur.


Sehingga sekarang aku rase ngeri..pelikkkk..kenapa dieorang boleh nampak aku sedangkan aku kat tempat lain waktu tu??? Pelik sungguh!!! ~

***

No comments:

Post a Comment