Pages

Saturday 31 March 2012

Langsir Bergoyang Kuat ~

Kali ni aku nak cite pengalaman aku kat dalam bilik tidur aku kat rumah ayah aku ni..aku memang tak pernah nampak clear lah benda ni. Just kena gangguan, dengar bunyi-bunyi jelah. Setakat bayang-bayang tu ada lah. Hantu yg real tak pernah nampak..

Aku tido bilik sorang-sorang je sebab aku tak suka kongsi apa-apa dengan orang lain..rumah aku ni selalu sunyi sebab ayah dan kakak aku selalu pulang lewat. Adik lelaki aku pula selalu merayap ntah kemana. So aku tinggal kat umah sorang-sorang lah selalu,especially waktu malam..


Kejadiaan ni berlaku pada malam jumaat, tak silap aku tahun lepas kot. Aku kan suka tengok cite-cite hantu so malam tu aku pasang lah dvd cite exorcism; emily rose tu. Aku ni kekadang berani tak bertempat juga. Aku bukak volume cite tu kuat gak. Aku tutup lah lampu bilik. Aku tak suka tido dalam keadaan yang terang.


Dengan berbekalkan cahaya tv tu je lah yg menerangi bilik aku ketika itu. Aku siap tutup pintu bilik aku lagi. Konon tak nak gangguan even aku memang tinggal sorang pun masa tu. Aku pun tengok lah sambil baring kat tilam aku. Sedang aku baring sambil menonton filem tu tetibe aku nampak bayang-bayang yang melintas di depan aku!!!!secepat kilat bayangan tu hilang dari pandangan mata aku.


Aku tergamam sekejap sebab aku terkejot gile. Hati aku dah berdebar-debar, takut. Maklum lah tinggal sorang pulak ketika tu. Yang lagi seram sebab malam jumaat pulak, faham-faham je lah malam jumaat ni memang banyak kisah-kisah angker kan. Aku tengok sekeliling memang takda ape-ape pun.aku kembali berbaring kat tilam tu. Aku kecikkan sikit volume tv aku tu rakot tak dengar kalau orang bagi salam ke apa ke kan. Dah lah umah aku ni luas sebab tak banyak perabot, memang bertambah seram.


Tetiba aku tengok langsir tingkap aku bergoyang kuat seakan-akan ribut akan melanda. Makkk aiiii!! Tak mungkin sebab aku hanya bukak kipas meja je, mana bukak aircond or bukak kipas syiling pun. Aku segera bangon dari tempat tido sebab nak pastikan aku dah tutup tingkap. Mana tau tingkap terbuka ke. Aku check tingkap aku tertutup!!! Dan aku bukak sedikit tingkap aku dan tengok keadaan malam tu. Angin tak kuat pun tau tak!!! Langsir aku terus berkibaran macam ada angin kuat yang menerpa masuk ke bilik aku ketika tu.


Punya lah seram aku, aku pun lupa dah mana suis lampu sebab dah terlampau panik masa tu. Aku kuat kan hati dan start baca ayatul qursi sebanyak 3kali. Punya lah takot aku masa tu hanya Allah jelah yang tau.aku meraba-raba dalam gelap nak cari tombol pintu sbb nak keluar dari bilik tu. Dgn cahaya tv je mmg ssh skt nak nampak. Aku try bukak pintu bilik tetapi gagal. Aku try hampir 6kali,akhirnya setelah aku membaca bismillah baru dapat bukak pintu bilik tu.


Berterabur aku lari ke tangga menuju ke ruang tamu. Aku rela tunggu ayah aku balik dari tinggal sorang dalam bilik aku tu. Bila mereka balik, aku pun dok cite lah kat dieorg, habis aku diegelakkan. Bila belum kena mmg lah tak percaya kan. Kalau dah kena baru tau rasa.sampai sekarang pun aku kalau nk tido pun dalam bilik aku tu, aku akan pastikan lampu tido aku terpasang sebab takot kena benda-benda mcm tu lagi.

No comments:

Post a Comment