Pages

Saturday 24 March 2012

Pengalaman 1 hari balik kampung

Hi, aku ade kisah nk cite ni dari pengalaman abang aku balik kampung ngn kawan die.

Dieorg bertolak selepas maghrib selepas check motor dieorg dlm keadaan baik dieorg pun teruskan perjalanan. Aku dh lama gak impikan balik kampung menungang motor tp mak aku x bg la plak.

Semasa dlm perjalanan dieorg ni byk kali gak berenti check motor isi minyak walaupun minyak byk lagi sbb mane tau nnt x jumpe stesen minyak ataupun ade yg dh tutup sbb dulu xde lg yg 24hour punye. Sampai satu kawasan naik bukit abang tgk side mirror die pelik kenape kwn die makin lama makin jauh. Abg aku slowkn motor die,baru nampak kwn die kt belakang.

Untuk kali ke 5 dieorg berenti kt satu stesen minyak, abg aku tnye knape ko slow kt bukit td,kwn die cume ckp salah masuk gear je.huhu Dekat pukul 7 pg dieorg sampai destinasi. Pg tu dieorg rehat, mlm pd hari yg sama dieorg bertolak pulang ke KL.

Kawasan yg sama tapi kali ni kwn abg aku kt depan n abg aku kt belakang, abg aku cuba dekatkan motor dgn motor kwn die pehhhhh patut la kwn die slow kt bukit rupenye ade yg menumpang. Semasa abg aku perlahankan motor mahkluk yg menumpang td terbang pegi(mungkin sampai situ die nk tumpang kot) huhu.

Separuh perjalanan abg aku brek emergency sbb ade binatang lari laju melintas kt depan tp bile tgk balik xde.huh dieorg teruskan perjalanan sampai la di KL.

Sampai je di KL barulah dieorg cerita pengalaman masing2 semasa pergi dan blik.mmg menyeramkn pada sesiape pnah kena.

Aku terus xnk dan x mungkin ikut cm dieorng kalau x kuat semangat dan x btul2 ready. Malam yg menumpang tu adalah langsuir sbb masa die terbang pegi ade bunyi mengilai. Mmg menakutkn klu aku nampak mesti dh berhenti motor sbb takut sampai xleh bwk motor dh.huhuhu


(syiraLuv >_<)

No comments:

Post a Comment