Pages

Thursday 22 March 2012

Pengalaman n kisah hantu di selayang ~

***
Morning all.. Pagi lagi ni kan.msti ade yg tk bangon lg. Mesti de yg bru gosok gigi and mesti de yg baru terhegeh-hegeh nak mandi sbb dah lambat nak ke tempat keje kan.. Hehe.malam tadi before aku tido aku sempat lah bace blog-blog seram and kisah di bawah ni boleh tahan best la sbb ni pengalaman dari penulis and bukan yg datang dari mulut ke mulut. Ok la korang bace lah cite ni k. Tiada siape yang mengetahui kebenaran cite ini. Hehee ~
***
~ aida ~

-----Original Message-----
From: insyirah shahrul zulkarnain <insyirah23@gmail.com>
Date: Tue, 20 Mar 2012 21:06:58
To: aida gorgeous<aidagorgeous19@gmail.com>
Subject: Pengalaman n kisah hantu di selayang..... (tuka tajuk penumpang teksi)

alam..

dok sibuk2 membaca kisah orang.. teringat plak kat kisah abah & pakngah aku..
kisahnya dalam taon lepas ke taon lagi 1.. da lupa la...tapi xde seram la kot..

kisah 1 :

abah aku ni pemandu teksi.. selalu la balik bape pagi coz dia ada
pelanggan tetap.. kami panggil amoi yang selalu balik tengah malam..
lagi plak.. bapa aku xsuka bapak siang.. panas.. bawak malam sejuk
skit.. penah la kami anak beranak cite pasal hantu n perkara pelik
dalam rumah.. abah aku ni xpercaya langsung... dia cakap.. kitorang
suka khayal.. ktorang pun senyap je la.. malas nak bertekak...
kejadian pada 1 malam.. samada time tu nak raya ke de ari yang cuti
panjang.. cuti perayaan la.. abah aku balik dari menarik (menarik ni
bahasa org teksi iaitu bawa teksi) dalam kira2 pukul 3-4 pagi la..
favourite abah aku.. kalau balik time cenggitu.. dia malas nak masuk
rumah.. terus tido je dalam teksi sebab dia tau.. pagi2 aku selalu
memekak ketuk tingkap dia..hehehehhe back to the story... abah aku
baru je nak lelapkan mata depan rumah.. tiba2 de sorang pompuan n anak
dia ketuk tingkap keta.. abah aku tengok dia.. cantik katanya.. abah
aku pun tanya la.. kenapa? pompuan tu cakap.. dia nak pegi stesen
bas.. nak balik kampung.. de hal emergency.. abah aku mula2 macam
malas.. tapi mengenangkan.. jauh nak kua tggu teksi dari kawasan rumah
aku tu n tgk lak anak dia.. abah aku pun ok je la...
tengah drive tu.. lepas dari kubur sg tua.. baru abah aku teringat..
lupa nak tanya pompuan tu nak pegi jln duta ke kotaraya.. baru nak
tanya.. tengok.. da xde orang... bapak aku pun pe lagi.. patah balik
la.. mengigil2 dia.. sok demam..hehehehhe

kisah 2 :
pakngah aku punye kisah.. pakngah aku pun bawak teksi.. dia balik
rumah sebelum tengah malam la.. de orang ketuk tingkap dia.. cakap nak
pegi 1 tempat tu.. (lupa la).. elok je pakngah aku bawa penumpang tu..
sampai 1 tempat tu.. dia cakap.. berhenti.. pakngah aku pun berenti
la.. dia bagi duit.. pakngah aku pun amik n terus balik.. tapi xde
dengar orang buka n tutup pintu kete.. dengan selambe, pakngah aku
balik umah.. esok pagi.. dia cam terpikir2 kisah malam tadi.. dia pegi
la amik duit yang penumpang tu bagi.. tengok2.. daun je... daun bunga
kemboja lak tu.. pastu baru dia teringat.. yang dia anta semalam tu..
perhentian penumpang tu adalah.. kubur sg tua..

tapi.. melalui dari cerita orang.. kubur situ memang keras.. jangan la
kenderaan sorang2 lalu kat situ.. coz orang cakp.. time tu la nampak.
orang usung keranda ramai2.. keranda jalan sendiri.. n macam2.. nanti
la.. aku korek balik.. sebab.. lupa2 la..hehehehhe..
sekian saja la.. sori la kalau xseram..

3 comments: