Pages

Wednesday 4 April 2012

Salah Naik Lift ~

Ni pengalaman aku sendiri tau... Aku ni takda lah jumpa hantu ni face to face but aku banyak kali kena gangguan-gangguan macam ni..aku pun confuse sama ada itu hanya perasaan aku or itu realiti..syaitan ni suke kat orang yang penakot tetapi aku bukan dari golongan hati kecik gitu..

Masa kejadiaan tu aku ni nak pergi umah kawan aku yang terletak di KL, aku taknak nyatakan nama tempat ni..die punya rumah jenis penthouse..so mestilah tinggi dan besar. Plus suasana pun best gile..kawan aku ni kire somebody punya keturunan lah kan..penthouse die tingkat 23..so aku fikir naik lift je sebab before that dia dah bagi akses kad untuk naik terus ke penthouse die..aku melangkah menuju ke arah lift penthouse tersebut..aku menekan butang naik..

Setelah beberapa ketika lift tu pun terbuka dan aku terus melangkah masuk dan menekan tingkat 23. Baru sahaja lift tu tertutup, aku dapat merasakan seperti orang meniup telinga aku!! Aku pun terus berpaling untuk melihat jika ada sesiapa di lift tu, tp seingat aku tadi memang takda orang..aku perhatikan sekeliling memang takda orang..meremang bulu roma aku, dah lahg lift die besar..selepas tu aku dapat merasakan bahu ku disentuh oleh seseorang dan tanpa berlengah aku pun memandang ke belakang, masih takda orang pun..aku dapat rasakan lift ni lambat sangat bergerak . Dalam hati aku, aku hanya sempat menyebut ALLAHUAKBAR!!
Hati aku memang tak sedap lah semasa memasuki lift ini sebentar tadi..


Sekarang baru tingkat 10..bermacam-macam perasaan bercampur baur ketika tu, hanya Allah sahaja yang tahu. Dah lah handphone aku signal takda..kali ni yang paling menakotkan..aku dapat mendengar dengan jelas bunyi suara orang sedang berbisik-bisik.semakin lama semakin kuat..aku tak dapat membaca apa-apa ketika tu. Mulut aku seakan terkunci dan begitu berat sekali ketika itu. lagi 2 tingkat dah sampai..aku dah stanby untuk berlari keluar bila lift terbuka nanti. Yang aku hairan takda orang pun yang naik lift tu, hanya aku sahaja..pelik bin ajaib kan. Aku dapat rasakan yang kaki dan lututku terketar-ketar, dengan bau bangkai lagi..issshkkkkk aku benar-benar ingin keluar dari situ..


Sampai je di tingkat 23, lift tu terbuka dan aku dengan pantas berlari keluar menuju ke kediaman kawanku itu. Setelah sampai aku pun menceritakan apa yang telah terjadi di lift tadi dan kawanku menerangkan yang lift aku gunakan tadi sedang dibaik pulih!!! Sudah lebih setahun tidak digunakan!!! Juga pernah berlaku kejadian ngeri dimana ade pekerja mati di dalam lift akibat terperangkap dan lemas. Aduhaiiii aku salah naik lift ke tadi???!!!!

No comments:

Post a Comment